Onze oplossingen voor: Moderne werkplek

De moderne werkplek van Microsoft

Bij veel organisaties is de werkplek de afgelopen jaren getransformeerd van een fysiek kantoor naar elke locatie met de juiste connectie en technologie. Microsoft heeft met haar innovatieve oplossingen een belangrijk aandeel gehad in deze transformatie. Door medewerkers de juiste middelen, waaronder Microsoft 365 en Windows 365, te bieden, kunnen zij optimaal profiteren het hybride werken.

In dit artikel gaan we in op wat de moderne werkplek van Microsoft te bieden heeft en bespreken we vier sleutelonderdelen: Teams, SharePoint, OneDrive en Office 365.

Microsoft 365: de basis van Microsofts moderne werkplek

Microsoft 365, voorheen bekend als Office 365, bestaat is een cloudgebaseerde oplossing die bestaat uit een ruim aantal productiviteitsapplicaties en -diensten, waaronder Teams, SharePoint, OneDrive op Office 365. Door deze slim in te zetten, kunnen organisaties geïntegreerd en efficiënt werken.

Microsofts moderne werkplek is ontworpen om teams overal te wereld beter samen te laten werken. Collega’s kunnen onder andere eenvoudig documenten met elkaar delen en bewerken, waardoor de productiviteit stijgt. Microsoft 365 stelt collega’s ook in staat om met elkaar te communiceren. Hierin speelt Microsoft Teams een belangrijke rol.

Microsoft Teams: communiceren en samenwerken

Microsoft Teams is een van de krachtigste tools op het gebied van communicatie en samenwerking. Met Teams hebben medewerkers de volgende mogelijkheden:

  • Chatberichten sturen;
  • Video- en audiogesprekken starten;
  • Bestanden delen;
  • Vergaderingen inplannen;
  • Samenwerken aan projecten.

Microsoft Teams zorgt ervoor dat medewerker in realtime met elkaar samen kunnen werken, ongeacht waar ze zich bevinden. Daarnaast is Teams volledig geïntegreerd in de Microsoft 365-suite en dus ook met andere Microsoft 365-apps als Sharepoint en OneDrive.

Microsoft SharePoint: centrale opslag

Met SharePoint kunnen documenten op een centrale locatie opgeslagen worden. Dit maakt het voor teams mogelijk om bestanden te delen en te bewerken. Zo kan er gezamenlijk aan projecten gewerkt worden.

SharePoint beschikt over uitgebreide mogelijkheden op het gebied van versiebeheer, beveiliging en samenwerking. Door een naadloze integratie met Teams, kunnen medewerkers naadloos toegang krijgen tot SharePoint-documenten vanuit de chat- en vergaderomgeving.

Microsoft OneDrive: persoonlijke opslag

Waar je met SharePoint bestanden kunt opslaan op een centrale locatie, is OneDrive geschikt voor opslag van persoonlijke documenten. OneDrive is een cloudopslagdienst, waardoor gebruikers vanaf elke locatie veilig toegang kunnen krijgen tot documenten, afbeeldingen en overige bestanden. OneDrive synchroniseert automatisch met de desktop. Hierdoor zijn bestanden altijd beschikbaar, ook wanneer er geen internetverbinding beschikbaar is.

Microsoft Office 365: productiviteitstools overal beschikbaar

Doordat Office 365 volledig geïntegreerd is in Microsoft 365, hebben medewerkers vanaf elke locatie tot hun favoriete productiviteitstools als Word, PowerPoint, Excel en Outlook. Deze tools zijn essentieel voor onder andere het maken en bewerken van documenten, spreadsheets en presentaties. De integratie zorgt ervoor dat medewerkers realtime samen kunnen werken aan deze bestanden.

Windows 365: Virtual Desktop

Windows 365 is de virtuele desktopoplossing van Microsoft en maakt het mogelijk om vanaf elke locatie te werken. Met deze oplossing kun je vanaf vrijwel elk apparaat toegang krijgen tot de Windows-werkomgeving van de organisatie. Een van de belangrijkste kenmerken van Windows 365 is de flexibiliteit en schaalbaarheid. Je kunt eenvoudig (virtuele) pc’s toevoegen of verwijderen. Zo betaal je alleen wat je gebruikt.

De voordelen op een rijtje

Met de moderne werkplek van Microsoft gaat jouw organisatie efficiënter samenwerking. De belangrijkste voordelen nogmaals op een rijtje:

  • Microsoft-applicaties en -diensten worden volledig geïntegreerd in Microsoft 365
  • Medewerkers werken in realtime samen met Teams.
  • Productiviteitstools (o.a. Word, Excel, PowerPoint en Outlook) zijn overal beschikbaar met Office 365.
  • Gedeelde documenten worden beheerd en zijn eenvoudig toegankelijk in SharePoint.
  • Persoonlijke documenten zijn overal toegankelijk door OneDrive.
  • Vanaf elke locatie toegang tot de Windows-werkomgeving met de virtual desktop oplossing Windows 365

Door productiviteit, samenwerking en flexibiliteit te verbeteren, zorg je ervoor dat jouw organisatie voorop blijft lopen.

Wil je meer informatie over de moderne werkplek van Microsoft? Neem dan contact op.

Waarmee kan ik je helpen?

Harmen Schipper

Key Account Manager

Waarom TCC?

Partners voor deze oplossing

Microsoft

Liever direct contact met één van onze medewerkers? Neem contact op ›

whitepaper

Verhoogde efficiëntie met de digitale werkplek van Workspace 365

Met Workspace 365 vereenvoudig je de digitale werkplek zodat jouw medewerkers zich kunnen focussen op hun werk. Meer weten? Lees de whitepaper!

    Mocht je de e-mail na aanvraag niet ontvangen, neem dan contact op.

    Deze website maakt gebruik van cookies.